Een relatie opbouwen met je doelgroep is niet eenvoudig. Hiervoor gebruik je mailings, advertenties en misschien zelfs reclame op de radio of televisie. Al deze uitingen zijn vluchtig. Wanneer je als reclamemedium promotionele producten toevoegt, laat je een blijvende herinnering achter. Toen Edwin, één van onze accountmanagers, aan een klant vertelde dat promotionele producten een blijvende herinnering achterlaten, reageerde deze enthousiast: “Dit klopt, want deze schrijfmap heb ik al meer dan 25 jaar en doe ik nooit weg want deze ontving ik op mijn eerste werkdag bij een nieuwe werkgever”. De lederen map toonde gebruikssporen en een subtiel gegraveerd bedrijfslogo.
Het inzetten van promotionele producten laat een glimlach en blijvende herinnering bij de ontvanger achter. Of je het vanuit je bedrijf, onderwijsinstelling of overheid geeft, een promotioneel product heeft effectiviteit en bereik. Onderstaand vermelden we een aantal interessante feiten:

70% van de ontvangers bewaren promotionele producten langere tijd. Zeker wanneer ze nuttig zijn. Onze professionals adviseren graag een passend product bij jouw actie. 90% van de ontvangers bewaren meerdere promotionele producten in de keuken. 84% van de promotionele items zijn al langer dan een half jaar in bezit van de ontvanger. Een promotioneel item heeft een hoge contactfrequentie. Dit wordt meerdere malen per dag gebruikt en de boodschap op het product bereikt de ontvanger. Een pen verandert in een half jaar 7 maal van eigenaar. En het bedrijfslogo zal niemand ontgaan.De herinnering wordt positief beïnvloed door de bedrukking, kwaliteit en originaliteit. Men herinnert zich reclame door promotionele items twee keer zo vaak als reclame op televisie. promotionele items 70% radio 29% tv 28% tijdschriften 26%
Deze factsheet is het resultaat van een marktonderzoek gedaan door onze branche organisatie.