Onderzoek naar het gebruik van promotionele producten
Een onderzoek van de PPAI uit 2021 gaat dieper in op de vraag naar ontvangst en gebruik van product media in de afgelopen jaren. Wat voor soort producten waren dat, waar hebben zij deze ontvangen, waarom werden ze bewaard en hoe worden ze gewaardeerd?
Op de vraag wat voor soort product media ontvangen werden is dit de top 5:
- Schrijfwaar (pen, potlood, marker etc.)
- Magneten
- Kantoorartikelen (map, notitieblok, rekenmachine, post-it etc.)
- Kaarten (cadeaukaart, lidmaatschapskaart)
- Tijd gerelateerde producten (kalender, agenda, planner, klok)
Waar werd het product werd ontvangen?
46% heeft het product meegenomen bij bijvoorbeeld een hotel, bank of restaurant;
28% kreeg een product uitgereikt tijdens een evenement;
27% ontving producten van de werkgever of organisatie (bijvoorbeeld school of vakbond);|
48% kreeg producten toegestuurd van bedrijven via de post;
32% kreeg de producten bij een aankoop.
Waarom een promotioneel product wordt bewaard? 75% geeft aan dat het om een nuttig product gaat. Andere redenen om te bewaren zijn o.a. een herinnering aan een evenement of ervaring (38%), gewoon leuk om te hebben (35%), een herinnering aan een persoonlijke prestatie (27%) of omdat het een waardevol doel steunt (27%).
94% van de respondenten geeft aan graag product media te ontvangen. Die ook lang bewaard worden, door 50% zelfs meer dan 5 jaar. Meer dan 80% geeft zelfs aan liever een product te ontvangen dan een tv-reclame van 30 seconde te kijken of e-mails te ontvangen.
Uit deze onderzoeken blijkt wel dat de kracht van product media verder gaat dan alleen het geven van een geschenk. Het gaat om het achterlaten van een blijvende herinnering. Jouw relaties en medewerkers gebruiken allemaal product media. Met de keuze van het juiste geschenk helpt BeGlobal jouw verhaal te vertellen en een onuitwisbare herinnering achter te laten.