Geven is leuk en eigenlijk is ieder moment een prima geefmoment. Gedurende het jaar zijn er echter een aantal pijlers die je kunt aanhouden als goed geefmoment, waarbij je jouw merk onder de aandacht kunt brengen. Momenten waar je waarschijnlijk al snel aan denkt zijn momenten zoals Pasen of Kerst, maar ook Valentijnsdag, Secretaressedag, Dag van de Zorg en Koningsdag. Maar we hebben ook aan andere dagen gedacht. In dit artikel geven we wat voorbeelden van dit soort dagen en ideeën over hoe je product media hierbij in kunt zetten. Zo zorg je ook meteen voor meer zichtbaarheid van jouw bedrijfslogo of merk.
Fiets naar je werkdag (25 februari). Op deze dag worden mensen gemotiveerd om de fiets te pakken naar het werk, in plaats van de auto. Promotionele producten die je hieraan zou kunnen linken zijn veiligheidshesjes, oplaadbare fietslampjes of fietstassen. Zo ben je naast goed zichtbaar, ook meteen bezig met het stimuleren van beweging en breng je jouw merk onder de aandacht.

Dag van de thuiswerker (16 maart). Veel bedrijven hebben de hybride werkvorm omarmd. Om collega’s die thuiswerken in het zonnetje te zetten werd deze dag in het leven geroepen en als werkgever is dat een mooi moment om je blijk van waardering te geven. Op deze dag kun je denken aan een ergonomische muismat, een koffiemok of bijvoorbeeld een draadloze headset voor de online meetings.

Dag van de zonnebril (27 juni). Deze dag heeft geen duidelijke oprichter, maar is de afgelopen jaren een terugkerende trend geweest op social media. Het is misschien een beetje een inkoppertje, maar zonnebrillen zijn ontzettend belangrijk voor de bescherming van je ogen, maar ook belangrijk in bijvoorbeeld verkeersveiligheid. Niets zo vervelend als verblind worden door een laagstaande zon. Zonnebrillen kun je op alle mogelijke manieren volledig personaliseren. Goed idee dus om de zonnebril te overwegen in je marketingplan.

International plastic bag free day (3 juli). Inmiddels weten we allemaal dat plastic niet altijd de juiste keuze is en dat geldt ook voor tasjes. In Nederland verbruiken we jaarlijks samen gemiddeld 3 miljard plastic tassen. Een middel om dit terug te dringen is het gebruik van herbruikbare draagtassen. Deze zijn in vele soorten en maten verkrijgbaar, goed om te geven en zeker om extra awareness te creëren rondom deze dag en de bijbehorende problematiek.

Wereld stroopwafeldag (30 september). Het kantoor van BeGlobal is gevestigd in Waddinxveen, vlakbij Gouda. Gouda staat bekend om zijn stroopwafels, maar wist je dat er in Waddinxveen ook een stroopwafelfabriek staat, waar dagelijks de lekkerste stroopwafels van de band rollen? Wereld stroopwafeldag is natuurlijk dé dag om deze lekkernij te eren en collega’s en relaties te verblijden met een pakje stroopwafels, verpakt in stroopwafelblik in jouw eigen kleuren, logo en/of slogan. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Verander je wachtwoord dag (24 november). Het is natuurlijk belangrijk om je wachtwoord regelmatig te veranderen. Toch wordt dit vaak vergeten. Daarom hebben de bedenkers van ‘Verander je wachtwoord dag’, deze dag ingevoerd. Als werkgever kun je hier mooi op inspelen door bijvoorbeeld een USB cadeau te geven. Geen excuses meer dat je een wachtwoord vergeet als je deze vaak wijzigt. Opslaan op je stick en deze op een veilige plaats bewaren. De mappen op de stick kun je ook vergrendelen met wachtwoord, alleen moet je dit wachtwoord dan natuurlijk niet kwijtraken.

Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op, we adviseren je graag.