2024 gaat een mooi sportjaar worden. Met onder meer de Olympische Spelen in Parijs en het EK-voetbal in Duitsland valt er genoeg te beleven. En daar komen de jaarlijks terugkerende evenementen als de Tour de France en de GP in Zandvoort nog bij. Voor merken de uitgelezen kans voor merkbouw en activatie door middel van product media!
Maar ook om je als sponsor te verbinden, bijvoorbeeld aan Paralympische sporters. Waar voorheen Paralympische sport nog als minder belangrijk werd gezien, is dat beeld nu gekanteld. De media-exposure is gestegen, grote merken melden zich als sponsor, sportbonden maken zich sterk voor gelijke behandeling, en veel Nederlandse para-atleten zijn ware boegbeelden en rolmodellen. Een uitstekend podium dus voor merkbouw en activatie.
Ook BeGlobal maakt zich hiervoor sterk, en sponsort het complete Paralympische zwemteam van de KNZB. Directeur André Noordwijk: “Inclusiviteit en topsport zijn de redenen waarom wij het Paralympisch zwemteam sponsoren. Het maatschappelijke aspect vinden wij belangrijk: integratie stimuleren. En we willen de toppers ondersteunen door bijvoorbeeld trainingskampen mogelijk te maken.”
Inhaken op sport is een voor de hand liggende gedachte voor veel merken. Mensen vinden sport vaak leuk om naar te kijken. Sport biedt bovendien een breed scala aan inhaakmogelijkheden, variërend van stadionreclame tot spaaracties. Vooral bij voetbal komt daar nog een belangrijk kostenelement bij: je hoeft geen dure contracten met de KNVB af te sluiten om aandacht te geven aan voetbal. Het enige wat je hoeft te doen is je promotiemateriaal in de kleur oranje uitvoeren. Dat mag, op de kleur oranje zitten geen rechten.
Er zijn genoeg redenen om de combinatie promotie en sport in het komende jaar te overwegen. Het is wel zaak om objectief te denken bij de keuze voor een sport: het moet passen bij je merk, je product en je communicatie.
Van voetbalplanners met het speelschema van het WK 2024 – met je logo natuurlijk – tot een hervulbare Join the Pipe (Tour de France) Paris waterfles, BeGlobal denkt graag sportief met je mee!
Bron: PromZ, het platform voor actiemarketing, promotionele producten & diensten in Nederland.