Campagnes waarbij product media worden ingezet werken. Dit was één van de conclusies die is voortgekomen uit een onderzoek naar de effecten van inzet van product media. Het onderzoek werd uitgevoerd in Nederland, Duitsland en Engeland. Ook werd duidelijk dat een actie met inzet van product media veel beter scoort dan het geven van een prijskorting.
Bij het onderzoek maakte men onderscheid tussen ‘klant beloning campagnes’en ‘loyaliteitsprogramma’s’. Opvallend is dat de conclusies die zijn voortgekomen uit dit onderzoek, in grote lijnen overeenkomen met een soortgelijk onderzoek van twee jaar terug. Eén van de meest belangrijke verschillen met het eerder uitgevoerde onderzoek is dat de ‘Instant reward campagnes’vooral in trek zijn bij de jongere consumenten in de leeftijdsklasse van 26 tot 45 jaar. Ook is gebleken dat acties met inzet van product media beter scoren dan het geven van prijskortingen. Tevens blijkt dat product media een positieve invloed hebben op de merkvoorkeur op langere termijn, terwijl een korting daar helemaal geen invloed op heeft. Oftewel; product media werken voor jou!
De uitkomsten in percentages
Het is altijd fijn om overzichtelijk te hebben wat de precieze uitkomst van een dergelijk onderzoek is. Daarom zetten we ze hierbij voor je op een rij.
80% van de deelnemers geeft aan het belangrijk te vinden dat een promotioneel product van hoge kwaliteit is, zowel op het gebied van design als materiaal.
59% laat zich eerder verleiden tot het doen van een aankoop bij een actie met een promotioneel product.
58% vindt duurzame product media belangrijk.
55% geeft aan dat product media uniek en exclusief moeten zijn.
49% heeft aangegeven een sterkere binding te hebben met een merk dat product media inzet bij acties.
49% neemt graag deel aan acties waarbij product media worden ingezet.
48% geeft aan meer uit te geven wanneer een merk acties doet met inzet van product media.
36% is meer merktrouw wanneer een merk acties heeft waarbij product media worden ingezet.
We hopen dat je weer helemaal up to date bent op het gebied van de mogelijkheden die BeGlobal biedt en op welke wijze je product media in kunt zetten. Als je meer informatie wilt, kun je contact met ons op nemen via 088 – 844 12 38 of door een mail te sturen naar info@beglobal.nl. Wij denken graag met je mee.