Team
Wie doet wat bij BeGlobal?
Wat informatie over iedereen die bij BeGlobal werkt. Naam en functie, en iets meer: wat houdt je werk in, wat vind je het leukste van je job, welke learnings heb je opgedaan in eerdere werkomgevingen en wat zou je doen als je niet bij BeGlobal zou werken? Een ‘plaatje’ van het team dat BeGlobal is.
Marco Goedegebuure, getrouwd, een kind.
Marco is account manager, ofwel eerste aanspreekpunt voor de klant. Hij werkt samen met de klant aan projecten, en maakt o.a. voorstellen voor ondersteunende promotionele producten.
“Het leukste onderdeel van mijn functie is het klantcontact en het ontwikkelen van een product dat de klant positief verrast.”
Hij doet dit werk al 13 jaar, heeft daarbij profijt van de in de horeca, waar hij eerder werkzaam was, opgedane ervaring wat betreft gastvrijheid en klantgerichtheid. Hij doorliep als vooropleiding de middelbare en hogere hotelschool. “Als ik dit werk niet deed, zou ik in de horeca als gastheer/sommelier werkzaam zijn of misschien zelfs zijn eigen restaurant runnen.”
Purdy Weernink, samenwonend, twee kinderen.
Zij is allround boekhouder/financieel medewerkster. “Ik hou ervan om zaken uit te zoeken en problemen op te lossen, zodat de boekhouding er ‘strak’ in zit.” Ze doet dit werk al bijna 20 jaar.
Haar belangrijkste les uit vorige werkkringen? “Plezier in mijn werk heeft met drie factoren te maken: het bedrijf moet zich willen blijven ontwikkelen, er moet een goed boekhoudpakket zijn en leuke collega’s!”
Vooropleiding is BKB, BKC, PDB, MBA, onderdeel van SPD, en als ze dit werk niet deed bij BeGlobal, dan zou Purdy een eigen schoonheidssalon runnen.
Simone Broekmans-Krediet, partner, twee kinderen.
Simone is account manager. “Ik adviseer klanten bij de aankoop van product media die het best passen bij hun doelstellingen. Ik begeleid het gehele traject van creatief voorstel tot after sales. Het adviseren en begeleiden van mijn klanten vind ik het leukste onderdeel van mijn job.”
Simone heeft HBO bedrijfscommunicatie afgerond op de NHTV in Breda. Al ruim 13 jaar is ze account manager, en wat ze eerder (en nu) heeft geleerd is dat ‘nee’ niet bestaat en creativiteit héél belangrijk is. Heel goede eigenschappen voor iemand die anders pilote zou zijn geweest!
Marco Horneman, getrouwd, drie kinderen.
Marco is managing director en voor 50% eigenaar (de andere 50% is in bezit van André Noordwijk) van BeGlobal. Samen met Noordwijk richtte hij bijna 20 jaar geleden BeGlobal op.
Eén van zijn passies in zijn werk is het samen met de klant toewerken naar een full service oplossing. Zijn door de jaren heen gevormde ervaring en filosofie luidt ‘Blijf jezelf, wees eerlijk, doe wat je zegt en zeg wat je doet.’
Marco is bedrijfseconoom. Als hij en André BeGlobal niet waren gestart, dan zou hij werkzaam zijn geweest in de horeca, maar ook het bankwezen heeft op hem altijd aantrekkingskracht gehad.
André Noordwijk, getrouwd, twee kinderen.
André is managing director en voor 50% eigenaar (de andere 50% is in bezit van Marco Horneman) van BeGlobal. Samen met Horneman richtte hij bijna 20 jaar geleden BeGlobal op.
André houdt zich bezig met de dagelijkse bedrijfsvoering van BeGlobal. “Het leukste aan mijn werk vind ik het bepalen van de toekomststrategie; op sustainability leggen we in onze strategie nu een zware focus.”
Zijn zakelijk (maar ook persoonlijk) motto: “Bouw altijd aan lange termijn oplossingen en relaties. Wees eerlijk en oprecht, ook als het je geen direct voordeel oplevert.”
André heeft de high school in Amerika doorlopen, HBO commerciële economie, wijsbegeerte en bedrijfskunde aan de Erasmus gevolgd. Wat hij zou doen als hij niet actief zou zijn in de product mediabranche? “Waarschijnlijk was ik dan actief in sportbegeleiding.”
Ivo Hagen, getrouwd, twee kinderen.
Ivo is bij BeGlobal de grafisch vormgever, die er voor zorgt dat het door de klant of door hem ontworpen artwork helemaal in orde is voor het naar de fabrikant gaat. “Het zelf ontwerpen van artwork, of samen met de klant tot een tof productontwerp komen vind ik super leuk. Zeker als je later het product in handen hebt.”
Hij rondde in 1993 zijn opleiding af aan het Grafisch Lyceum, en werkt sinds 2018 bij BeGlobal. Zijn learnings: “Doen wat je leuk vindt in een gezellig en professioneel team, komt de kwaliteit en de kwantiteit van je werk ten goede.” Als hij niet bij BeGlobal zou werken, dan zou hij kiezen voor een plek bij een reclamebureau om daar mee te werken aan het artwork voor grote campagnes.
Suzan Kahraman, getrouwd, twee kinderen.
Suzan is medewerkster binnendienst. Haar taken bestaan uit het opmaken van offertes, orderverwerking van A tot Z, afstemmen met de klant wat gewenst is en alle administratieve werkzaamheden die daarmee samenhangen. De diversiteit aan werkzaamheden vindt ze het leukste onderdeel van de functie. Ze doet dit werk al ruim 7 jaar.
Haar belangrijkste les uit vorige werkkringen is dat ze goed heeft geleerd volgens een bepaalde structuur en planmatig te werk te gaan, zodat alles voor iedereen terug te vinden is. “Daarnaast ook om commercieel te denken en te handelen.”
Suzan heeft de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening gedaan, en als ze dit werk niet deed zou ze in de zorg willen werken. Als pedagogisch medewerkster in een ziekenhuis, bijvoorbeeld.
Mark Ideler, samenwonend.
Mark is bij BeGlobal actief als senior account manager. In deze functie bezoekt hij klanten van BeGlobal, en richt hij zich ook op nieuwe klanten. “Mijn doel is om iedere klant van de juiste product media te voorzien. Binnen mijn functie heb ik ook veel contact met producenten en fabrikanten over producten, certificering en inkoop. Binnen mijn functie heb ik ondersteuning vanuit de binnendienst middels het maken van voorstellen en inkoop, hierbij stuur ik hen aan waar nodig.” Het leukste aan zijn functie vindt hij de afwisseling in klanten en werk. “Geen project is hetzelfde en voor iedere klant kan een andere oplossing worden bedacht.” Mark werkt bijna 5 jaar bij BeGlobal, waarvan ongeveer 4 jaar in een account management rol. Wat heeft hij vooral geleerd in vorige werkkringen wat hij bij BeGlobal nu inzet bij zijn werk? “Mijn belangrijkste learning is om altijd open en eerlijk te zijn, afspraak is afspraak.”
Eerder was Mark student Sport Marketing en Management aan de Hogeschool Rotterdam. “Als ik dit werk niet zou doen, zou ik ook actief zijn in het salesvak, maar dan in een andere branche. Sales is mijn passie.”
Laura Huising, getrouwd, een kind.
Laura is medewerkster binnendienst. Ze werkt offertes uit die via de account managers worden aangemaakt of telefonisch, via de website of infomail binnenkomen. Ze verwerkt orders en onderhoudt contact met de klanten, van het begin tot en met het eind van de opdracht, dus een stukje after sales hoort er ook bij.
Het leukste onderdeel van de functie vindt ze het contact met de klanten en collega’s over de orderverwerking.
Ze doet dit werk inmiddels 12 jaar, en ze houdt ervan verantwoordelijkheid te nemen en te hebben, iets wat ze in eerdere activiteiten vaak heeft gedaan. “Je moet alles doen wat je kunt om je taak tot een goed eind te brengen.” Ze is opgeleid tot radiodiagnostisch laborant, maar als ze niet bij BeGlobal zou werken, dan zou ze graag een creatief beroep in de bloemensector willen uitoefenen.
Tamara Berhitoe, samenwonend, twee kinderen.
Ze is, sinds medio 2018, werkzaam op de afdeling sales support binnendienst, o.m. verantwoordelijk voor trading, promoshops, ethics en product compliance en ondersteuning van de administratie.
“Ik hou van het doorgronden en in kaart brengen van processen, begrijpen waar de knelpunten liggen en deze oplossen, zodat we continu kunnen verbeteren. Dit is de rode draad door al mijn werkzaamheden.”
Wat is haar belangrijkste les uit vorige werkkringen, die haar in haar werk bij BeGlobal vooral goed van pas komt? “Ik ben erg van de processen, dit helpt me om zo efficiënt mogelijk te werken en oplossingen te bedenken.” Haar vooropleiding ligt op het vlak van International Business and Languages. Als ze dit werk niet deed, wat zou ze dan willen doen? “Iets op het gebied van psychologie, dat vind ik erg interessant.”
Michelle Westmaas, samenwonend, een kind.
Michelle is commercieel medewerker, en houdt vanuit die functie o.m. contact met klanten en is actief op het gebied van orderverwerking, twee aspecten van haar werk die ze dan ook met groot plezier doet. Ze doet dit werk ruim 2 jaar, gesteund door haar eerdere werkervaringen waar ze geleerd heeft hoe belangrijk een goede overdracht is en het nemen van verantwoordelijkheid over een order of offerte.
Haar vooropleiding lag o.a. in de luchtvaartdienstverlening. Maar als ze niet bij BeGlobal zou werken, dan zou ze een eigen lunchroom bestieren.
Roald Koornneef, samenwonend.
Roald is traffic medewerker. “Het is mijn taak om er voor te zorgen dat de verwerking van de orders
soepel verloopt.” Hij onderhoudt contact met de toeleveranciers waar de product media worden
ingekocht. Daarnaast houdt hij zich bezig met de brandstores en webshops van de klanten.
Roald doet dit werk al twee jaar. Hij houdt van het uitzoeken en uitwerken van de orders. “Het
achter de schermen regelen van dingen past bij mij.”
“In deze werkomgeving kan ik me, meer dan voorheen, focussen op mijn taak. Hierdoor kan ik mijn
aandacht meer richten op het verloop van de orders die ik in het systeem zet, de verwachting van
onze klanten en de communicatie met de leveranciers. Dat vind ik zeer prettig, en komt de klant
uiteraard ten goede.”
Roald is opgeleid tot apothekersassistente MBO niveau 4, en als hij dit werk niet zou doen, dan zou
hij werkzaam willen zijn in een ziekenhuisapotheek, waar je heel gericht met het welzijn van mensen
bezig bent. Contact met mensen hebben, goed naar ze luisteren, weten wat ze willen en ze
ondersteunen, dat zit in zijn vezels.
Rian Hoogendijk, getrouwd.
Rian is als accountmanager verantwoordelijk voor een vaste groep klanten. Hij begeleidt en
ondersteunt hun projecten, en zorgt dat de producten op tijd geleverd worden – daar gáát hij voor.
“Ik ontzorg de klanten en probeer ze altijd te verrassen met een creatief, out of the box idee.”
Wat vind je het leukste onderdeel van je functie? “Het multitasken, daar hou ik van, en met een
helikopterview alle projecten begeleiden. Dit altijd met een glimlach op mijn gezicht, je krijgt mij niet
gauw van mijn stuk of chagrijnig.”
“Mooi vind ik ook als de klant laat merken hoe tevreden hij is met onze voorstellen en oplossingen.
Als de klant laat horen dat we ons werk goed hebben gedaan en dat ze er het beoogde effect mee
behaald hebben, dan geeft dat echt een kick. Dan weet je weer waar voor je en je team het allemaal
doen!”
Rian is inmiddels 12,5 jaar werkzaam in dit vak, waarbij hij vanuit de binnendienst in de loop van de
tijd is doorgestroomd naar de buitendienst. Via de branchevereniging PPP heeft hij verschillende
branchegerelateerde cursussen gevolgd.
Hij heeft de opleiding HBO Commerciële (sport) Economie op de Hogeschool van Amsterdam
gevolgd. Hij heeft dan ook sportieve hobby’s: hardlopen, fietsen, voetbal en snowboarden. Als hij
niet bij BeGlobal zou werken, zou hij werken in een omgeving die vooral met sport te maken zou
hebben.
Heb je een vraag?
Dien een zakelijk verzoek in, we zullen proberen u spoedig te contacteren.